Náš největší úspěch není v tom, že nepadneme, ale v tom, že vždy vstaneme, kdykoli padneme.

úterý 31. prosince 2013

Exotické ovoce kumquat

Krásné ráno :),
na Vánoce jsem pod stromečkem našla nečekaný zdravý balíček od bratra a trefil se i do potravin, co jsem ještě nejedla a neznala do té doby :)...Našla jsem tam mj. i sáček sušeného exotického ovoce kumquat, říká vám to něco?:)
Kumquat se řadí mezi nejmenší citrusové plody, neboť je jen 2 - 4 cm dlouhý. Plody, dužina i slupka jsou oranžové a jedlé, semena se ale nejí. Toto ovoce pochází z Východní Asie a Jižní Číny, kde je známo již od 12 století.
Kromě zajímavé chuti má kumquat i léčivé účinky. 
Dále také kumquat:
  • obsahuje velké množství vitaminu C,
  • obsahuje draslík a měď,
  • má antioxidační účinky,
  • urychluje uzdravování,
  • pomáhá k posilování srdce,
  • nedovoluje usazování cholesterolu v žilách.
Konzumovat jej mohou děti, sportovci, těhotné i kojící ženy i senioři. (zdroj: http://exoticke-ovoce.coajak.cz, http://www.ovoce-zelenina-krejci.cz)






4 komentáře:

  1. tohle ovoce jsem myslím viděla i čerstvé v krámě, ale e to dost mastný. Doufám, že někdy ochutnám. Já ráda ochutnávám exotické ovoce :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám pocit, že jsem ho taky viděla čerstvé v obchodě :) a že je docela dost drahé...Ale zase kdyby si člověk vzal třeba 3 mini kousky na ochutnání, tak ho to nezruinuje :) Horší je to u těch větších exotických plodů, kde se platí za kus.

      Vymazat
    2. Makro - malá vanička za 12 Kč bez DPH - 11.4.15

      Vymazat

Děkuji za jakýkoliv komentář :), reaguji na ně zde na blogu.