Náš největší úspěch není v tom, že nepadneme, ale v tom, že vždy vstaneme, kdykoli padneme.

pondělí 13. ledna 2014

Lahůdkové droždí - skvělé a zdraví prospěšné dochucovadlo

Krásný slunečný den :),
jakpak se máte takhle při pondělku? Dlouho jsem nepřišla s žádnou potravinou :), proto to hodlám hned napravit. Dnes mám pro vás článek o lahůdkovém droždí (prosím neplést si s normálním droždím na pečení).
Co je vlastně lahůdkové droždí? Jedná se o sušené vločky droždí se 7% výtažkem sladu (proto je mírně nasládlé) a pokrmům dodává vynikající novou chuť. Sušené lahůdkové droždí nelze používat ke kynutí, neboť je tzv. inaktivované (není aktivní). Nemá kvasicí účinek a proto nenarušuje střevní flóru a nezpůsobuje poruchy trávení. K čemu je tedy vhodné? Používá se k ochucování  polévek, omáček, pomazánek a zejména zeleniny (jak syrové, tak i tepelně upravované). 
Lahůdkové droždí obsahuje:
  • velmi kvalitní bílkoviny, 
    Zdroj: http://health-food-sport.blogspot.cz/
  •  minerální látky,
  • stopové prvky,
  •  nukleotidy, 
  • volné aminokyseliny, díky kterým se používají na zvýšení biologické hodnoty jídla
  • thiamin (B1) - podporuje srdeční a nervovou činnost
  • riboflavin (B2) - pro zdraví a krásu pokožky, zraku a trávicího ústrojí
  • niacin (B3) - skvělý pro pokožku, trávicí ústrojí i nervovou soustavu 
  • chrom, který pomáhá udržovat stabilní glykémii 

Hodnoty lahůdkového droždí na 100g:
1025 KJ
46 g bílkovin
36 g sacharidů
6 g tuků 

(zdroj: http://www.bio-life.cz/clanky/zdrave-potraviny/lahudkove-drozdi.html)


                      Co vy a lahůdkové droždí? Znáte? Používáte? Já ano a moc mi chutná :)

5 komentářů:

  1. Znám ze zahraničních blogů, kde ho s oblibou používají vegani:)
    A je také na mém seznamu, co příště pořídit ve zdravé výživě:)

    OdpovědětVymazat
  2. Používám :-) super zdroj vitaminu B

    OdpovědětVymazat
  3. díky za pochvalu:)
    jj,souhlasím,mám stejný názor ;)

    OdpovědětVymazat
  4. je to moc dobré,občas jsem to měla a není nic lepšího :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tohle je pro mne absolutní novinka, ale vypadá to velmi dobře :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za jakýkoliv komentář :), reaguji na ně zde na blogu.